Direktlänk till inlägg 14 oktober 2010

Hösten....

Av filura - 14 oktober 2010 13:17

 

 

Med sorg i hjärtat inser jag nu att sommaren 2010 är över... hösten har kommit på riktigt, med kyliga vindar och ömsom sol, ömsom regn... Älskar sommaren och dess värme, så det är med sorg som jag inser att jag nu måste kapitulera inför det faktum att kylan är på ingång.

 

Idag är dock en sådan där fin höstdag, men strålande solsken, och klarblå himmel, men naturligtvis så blåser det isvindar... Viner i knutarna och man ser hur vissa taniga träd kämpar för att hålla sig upprätta, medans de stora, kraftiga står stadigt i jorden. Det är ungefär som med mig...   . Jag må vara en liten tjock människa, men jag är en lycklig människa. Som står stadig på jorden, trots att det finns folk som försöker förstöra. Jag vet vem jag är, och vem jag vill vara... DET kan ingen ändra på.

 

Så, vem är jag då...???

Ja, jag är en lycklig två barns mamma, som älskar mina barn mer än livet. Är sambo med den bästa mannen i världen, och vi bor i ett underbart litet radhus. Det enda som svärtar ner vår lilla idyll, är kampen mot barnens pappa... Nu är det inte en ständig kamp, utan snarare en kamp som jag får ta när han inte mår bra. Men men... det är vårat problem, och det ska jag inte belasta er med   .

 

Jag har ett arbete som jag trivs med, men är för närvarande sjukskriven, och inväntar en operation... Eftersom jag är sjukskriven, och bara jobbar en viss procent just nu, så har jag mycket ledig tid över till sådant som jag vill, till att bara vara jag, och inte bara mamma... Det svåra med det är att försöka komma underfund med vem jag är... och vad jag vill med mitt liv. Har i så många år, levt för alla andra, och inte tänkt på mig själv, eller hur jag vill att allt ska vara... Men nu så, nu är det min tur   , nu ska även denna lilla människa växa upp...

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av filura - 3 november 2010 09:58

   Ja, usch vad dagarna springer iväg. Är redan onsdag och halva veckan har snart passerat, och barnens lov är snart slut. Har varit intensiva dagar, men många barn som varit på besök, övernattningar och lite slarv med både träning och mat/dryck. ...

Av filura - 31 oktober 2010 21:21

   Japp, söndagen är nu över och helgen med den. Helgen har varit trevlig med mycket liv och rörelse hela tiden, och dagen slutade med familje middag hemma hos oss. Bjöd på portersteken, och hela familjen var äntligen samlad. Vilket inte händer så ...

Av filura - 30 oktober 2010 20:04

   Ja, idag har man tagit en tripp längs memory lane... Varit till mina föräldrar där vi använt eftermiddagen till att titta på diabilder. Jösses vad liten man har varit   , jäklar vad roligt det var att titta på dessa kort. Sen att många av de ...

Av filura - 30 oktober 2010 09:39


     Vilken underbar kväll vi hade igår. Tack snälla Malin och Micke för att ni förgyllde vår kväll.   LOVE YOU   ...

Av filura - 29 oktober 2010 08:12

   Ja, idag är det då fredag, och en underbara helg tar sin början. Är dock mycket som ska hinnas med innan den kan börja. Här ska städas, handlas och helst köras ett pass till på cykeln innan gästernan kommer idag. Bilden ovan, rimmar inte så bra...

Presentation


En glad och positiv mamma som lever för min familj och mina vänner. Kommer att skriva om det mesta, roligt som smärtsamt/ledsamt...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards