Direktlänk till inlägg 17 oktober 2010

Vad är egentligen egentid...??

Av filura - 17 oktober 2010 08:59

God morgon...

Här hemma slår klockan snart nio, och jag är riktigt pigg idag. Tyvärr så är resten av min familj inte lika pigg, så jag har lite "egentid" nu, som det så fint heter, (ska ta upp det lite längre ner). 

Gårdagen blev precis så mysig som jag tänkt mig... Svågern med familj kom ju som sagt och hälsade på oss, vilket var mycket trevligt. Är så otroligt sällan vi ses, så när vi väl gör det så undrar man naturligtvis varför man inte ses oftare.. Men som jag skrev tidigare, TIDEN räcker liksom inte till, och att de sen bor lite drygt två och en halv timme bort gör ju liksom inte saken lättare... men men, är bara vi som kan göra ngt åt det.

 

Eftermiddagen spenderades hos mina föräldrar. Jag och syster paketerade in båten, så nu är det fritt fram för vintern att komma   . Som vanligt när man är hos mor, så bjuds det på god mat, och igår fick vi ungsbakad lax... mammas mat är verkligen den godaste...

 

Kvällen bestod av chips, dip och filmmys med mina älskade skatter. Igår var det minstingen som bestämde och då blev det Alvin och gänget 2. Var kanske inte riktigt vad jag valt, men nu blev det så. Dessa helgkvällar, när barnen är hemma,och vi kan ha detta helgmys är så stort för mig. Det är då vi verkligen kan vara en familj, och bara rå om varandra, utan att tänka på de vardagliga bestyren såsom skola och arbete.

 

Men nu... EGENTID... vad är det egentligen, och när ska man utnyttja det...??? ska man utnytttja den...???

Har bekanta, som har barn, där det där med egentid, är väldigt viktigt. Speciellt från mammans sida. Hon ska helst ha denna "eg" varje kväll efter jobbet, helst ngn dag under helgen, och gärna ngn vecka eller två lite då och då för att kunna åka utomlands med vänner eller sin syster... Han däremot, får gott anpassa sig efter att ta han om hem och barn. Vad är detta... skaffar man sig barn för att man ska kunna utnyttja egentiden, eller vad handlar det om...

För mig, och nu är det här vad jag tycker.

Den dag min äldsta kom till jorden, så började även en ny fas i mitt liv, där det kretsade kring henne. Jag finns till här för henne, för att hjälpa, stötta och vara hennes mamma. Visst behöver man tid för sig själv, även som mamma, men  den tiden ser jag mer som en bonus isf, är verkligen inget som jag måste ha, eller kräver att jag ska ha.

Nu tänker ni säkert att det är klart jag känner så, eftersom mina barn är hos sin pappa varannan helg. Men vet ni. Om det var upp till mig, så skulle jag ha dem hemma jämt. Det skär i mitt hjärta varje fredag när det är pappa helg... Är itne detta jag ville för mina barn...

 

Men vad säger ni, kom gärna med synpunkter om vad ni tycker om detta. Ni kanske har egna erfarenheter... Dela gärna med er      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av filura - 3 november 2010 09:58

   Ja, usch vad dagarna springer iväg. Är redan onsdag och halva veckan har snart passerat, och barnens lov är snart slut. Har varit intensiva dagar, men många barn som varit på besök, övernattningar och lite slarv med både träning och mat/dryck. ...

Av filura - 31 oktober 2010 21:21

   Japp, söndagen är nu över och helgen med den. Helgen har varit trevlig med mycket liv och rörelse hela tiden, och dagen slutade med familje middag hemma hos oss. Bjöd på portersteken, och hela familjen var äntligen samlad. Vilket inte händer så ...

Av filura - 30 oktober 2010 20:04

   Ja, idag har man tagit en tripp längs memory lane... Varit till mina föräldrar där vi använt eftermiddagen till att titta på diabilder. Jösses vad liten man har varit   , jäklar vad roligt det var att titta på dessa kort. Sen att många av de ...

Av filura - 30 oktober 2010 09:39


     Vilken underbar kväll vi hade igår. Tack snälla Malin och Micke för att ni förgyllde vår kväll.   LOVE YOU   ...

Av filura - 29 oktober 2010 08:12

   Ja, idag är det då fredag, och en underbara helg tar sin början. Är dock mycket som ska hinnas med innan den kan börja. Här ska städas, handlas och helst köras ett pass till på cykeln innan gästernan kommer idag. Bilden ovan, rimmar inte så bra...

Presentation


En glad och positiv mamma som lever för min familj och mina vänner. Kommer att skriva om det mesta, roligt som smärtsamt/ledsamt...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards