Direktlänk till inlägg 18 oktober 2010

Monday morning....

Av filura - 18 oktober 2010 09:45

Vaknade pigg och utvilad i morse, trots att jag inte somnade förrän klockan var närmare ett inatt...Blir liksom så när sambon jobbar eftermiddag. Är när han kommer hem runt elva tiden, som vi får våran tid. Där vi kan prata om hur dagen varit, eller om hur morgondagen ska se ut. Sen är det ju alltid ngt som jag vill se på TV´n så sent... så självförvållat är det helt klart.


Idag blir det iaf till att ta det lite lungt nu innan lunch, för sen kommer mitt älskade syskonbarn på besök. Har fått äran att vara barnvakt ett par timmar på eftermiddagen   .

Är så mysigt med så små barn hemma igen. Riktigt känner hur livmodern skriker efter ett alldeles eget litet pyre. Har ju redan två underbara kids, men det skulle vara så mysigt med en liten igen....


Min sambo har inga egna barn, utan har fått mina två på köpet, och visst vill han ha egna, men har även sagt att han redan har två.

Mina två skatter.

Och det känns så skönt att han känner så, men iaf... Vi har försökt i två år, utan resultat, och det känns lite. Är kanske bara det senaste året som vi verkligen försökt på allvar, tidigare var det nog snarare så att blir det så blir det, men nu vill vi verkligen, och då händer inget... Känns frustrerande, tänk om det är så att vi inte är kompatibla med varandra, och inte kan få barn tillsammans... Skulle vara en stor sorg, samtidigt som jag är så otroligt stolt över och tacksam för de två som jag faktiskt har.

För hur det än är, så är det inte en självklarhet att man kan få barn. Har en arbetskamrat som kämpat i många år, utan resultat, och även en vän som fick ta till hjälp för att få sin älskade son. Så jag ska verkligen INTE klaga.

Snarare skämmas för att jag kanske låter otacksam.


Nu till ngt helt annat...

Har en liten fråga till er igen... hoppas på större respons denna gång   

Är det okej för kompisar att bli tillsammans med ens ex....??

Nu handlar det inte om ett ex man haft för tio år sen, utan det senaste... Låter kanske som en fjortisfråga, men jag måste ställa den iaf, för jag tror att vi tänker väldigt olika där, tjejer och killar. Sen är det naturligtvis olika beroende på hur förhållandet slutat, och vad man kommer överens om i kompiskretsen. I min umgängeskrets, och vi är alla över 33... Så har vi en tyst överenskommelse om att man INTE blir tillsammans med varandras ex. För oss handlar det mest om respekt för sin vän. Varför jag undrar är att min sambo just nu är i den sitsen. Hans äldsta och bästa vän, har nu blivit tillsammans med hans ex, som var otrogen mot honom. Min sambo S, tyckte inte att det gjorde så mycket, när han inte trodde att de var ett par, men när han fick bekräftat, av andra, att de var ett par, så blev han ledsen, besviken, och framförallt förbannad... Inte för att de var ett par, utan för att kompisen inte sagt ngt. Och när han konfronterade kompisen, så bad han bara om ursäkt för att han inte sagt ngt, men att vi skulle vara glada för honom... Till saken hör att när hans kompis, blev tillsammans med hans ex...så bröt han kontakten helt med honom... och S fanns där och stöttade honom när det var jobbigt....

Så... vad tycker ni....??? Är det okej, eller bryr ni er inte....???

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av filura - 3 november 2010 09:58

   Ja, usch vad dagarna springer iväg. Är redan onsdag och halva veckan har snart passerat, och barnens lov är snart slut. Har varit intensiva dagar, men många barn som varit på besök, övernattningar och lite slarv med både träning och mat/dryck. ...

Av filura - 31 oktober 2010 21:21

   Japp, söndagen är nu över och helgen med den. Helgen har varit trevlig med mycket liv och rörelse hela tiden, och dagen slutade med familje middag hemma hos oss. Bjöd på portersteken, och hela familjen var äntligen samlad. Vilket inte händer så ...

Av filura - 30 oktober 2010 20:04

   Ja, idag har man tagit en tripp längs memory lane... Varit till mina föräldrar där vi använt eftermiddagen till att titta på diabilder. Jösses vad liten man har varit   , jäklar vad roligt det var att titta på dessa kort. Sen att många av de ...

Av filura - 30 oktober 2010 09:39


     Vilken underbar kväll vi hade igår. Tack snälla Malin och Micke för att ni förgyllde vår kväll.   LOVE YOU   ...

Av filura - 29 oktober 2010 08:12

   Ja, idag är det då fredag, och en underbara helg tar sin början. Är dock mycket som ska hinnas med innan den kan börja. Här ska städas, handlas och helst köras ett pass till på cykeln innan gästernan kommer idag. Bilden ovan, rimmar inte så bra...

Presentation


En glad och positiv mamma som lever för min familj och mina vänner. Kommer att skriva om det mesta, roligt som smärtsamt/ledsamt...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards