Alla inlägg under november 2010

Av filura - 3 november 2010 09:58

  

Ja, usch vad dagarna springer iväg. Är redan onsdag och halva veckan har snart passerat, och barnens lov är snart slut. Har varit intensiva dagar, men många barn som varit på besök, övernattningar och lite slarv med både träning och mat/dryck. Men vad fan, vi lever bara en gång, och man kan inte göra allt maniskt.

 

Var till svärföräldrarna i måndags och hälsade på. Älskar verkligen mina underbara svärföräldrar, och det är inte ngt som jag bara säger, för de är verkligen helt underbara människor. Accepterade mig och mina barn från första stund, och de är mer som farföräldrar än deras riktiga farmor är. Tyvärr ska jag kanske tillägga. Hos

H & M bjöds det på kalkon och potatis. Så otroligt gott måste jag säga...och ett glas vin till det, som till slut blev ett par glas...

Nu verkar det ju som om jag dricker vin jämt och ständig, men så är det verkligen inte. Är nog mer så att när tiden passar alla, och vi äntligen kan träffas så blir det lite mer intensivt, sen kan de ta veckor, tom månader, där jag inte dricker ngt alls...så så är det. Och att jag dricker vin framför mina barn, behöver ni inte oroa er för. Tror inte på att man ska dölja för barn att man dricker, så länga man inte ständigt blir full framför dem. Och det har jag ALDRIG blivit. Sen är det inte hela världen heller om de skulle se mig full, för det är det alkoholen kan göra, och de är inget att hymla med. Men det är mina tankar, och det är så jag tycker. Ni har all rätt att tycka annorlunda.

 

Men nog med moralpredikan nu. Dags att ta tag i hemmet, innan det är dags att svira om, sätta sig på cykeln en 45 minuter, duscha och sen åka ner till underbara vännen på en kopp kaffe. Blir en inne mysa dag idag, eftersom regnet öser ner.

 

Önskar er alla en toppendag, trots regnet.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En glad och positiv mamma som lever för min familj och mina vänner. Kommer att skriva om det mesta, roligt som smärtsamt/ledsamt...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards