Direktlänk till inlägg 28 oktober 2010

Är riktigt stolt idag...

Av filura - 28 oktober 2010 14:55

  

är nu inne på dag fyra på det nya livet. Har gått oväntat bra måste jag säga. Inge sötsug alls, utan bara nöjd och glad över att jag faktiskt klarat det såhär långt.

Eller ja, fyra dagar iaf   .

 

Vet inte om jag skrev det, men vi köpte ju en motionscykel i måndags, och den har använts flitigt sen dess. Av hela familjen.

Är mest stolt över mina underbara barn som kämpat på och slitit på den. Svetten har runnit, och det har flåsats och skrattats om vartannat. För de tycker faktisk att det är kul. Är dock fullt medveten om att det kan komma att vända, men jag tar det dag för dag, och hoppas på det bästa.

Är ju så att det blir lättare och lättare för varje dag oxå, och då känns det ju extra roligt när man ser att det ger ett resultat.

 

Vi äter nyttigare oxå, och jag har blivit lite manisk med att kolla sockerhalter på det vi köper. Helt sjukt, jag vet, men det är lite intressant oxå. Mycket av det man trodde var nyttigt, eller bra, innehåller ju en stor mängd sockerhalt... Skumt.

Som min minsting sa...

"-allt som är gott är ju onyttigt",

och det är ju sant. Och inte är det billigt att leva sunt heller. Bara att köpa frukt och grönsaker är ju en dyr kostnad, puh... ska ju vara rik, för att kunna leva nyttigt och hälsosamt...

 

Dagens lunch fick bestå utav en sallad med kyckling i, men det dåliga samvetet kom iaf, eftersom jag helt glömde bort mig och tog en bit vitt bröd... skämmes... så nu blir det en tur till på cykel ikväll...

 

Annars då, ja. Här i det lilla hemmet så är det snart helg, och med det oxå en massa mys. Och den här helgen kommer verkligen att bli så bra. Först tacokväll med goda vänner, och på lördag blir det dia-bilds-eftermiddag hos mor och far. Ska bli jättekul att titta på kort sen man var liten. Mycket har ju liksom hänt sen man var den där lilla söta oskyldiga flicka, som inte hade så stora bekymmer... Kul att visa barnen oxå, hur man sett ut...   . Fast egentligen har man väl inte förändrats så mycket, är ju fortfarande en oskyldig flicka...  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av filura - 3 november 2010 09:58

   Ja, usch vad dagarna springer iväg. Är redan onsdag och halva veckan har snart passerat, och barnens lov är snart slut. Har varit intensiva dagar, men många barn som varit på besök, övernattningar och lite slarv med både träning och mat/dryck. ...

Av filura - 31 oktober 2010 21:21

   Japp, söndagen är nu över och helgen med den. Helgen har varit trevlig med mycket liv och rörelse hela tiden, och dagen slutade med familje middag hemma hos oss. Bjöd på portersteken, och hela familjen var äntligen samlad. Vilket inte händer så ...

Av filura - 30 oktober 2010 20:04

   Ja, idag har man tagit en tripp längs memory lane... Varit till mina föräldrar där vi använt eftermiddagen till att titta på diabilder. Jösses vad liten man har varit   , jäklar vad roligt det var att titta på dessa kort. Sen att många av de ...

Av filura - 30 oktober 2010 09:39


     Vilken underbar kväll vi hade igår. Tack snälla Malin och Micke för att ni förgyllde vår kväll.   LOVE YOU   ...

Av filura - 29 oktober 2010 08:12

   Ja, idag är det då fredag, och en underbara helg tar sin början. Är dock mycket som ska hinnas med innan den kan börja. Här ska städas, handlas och helst köras ett pass till på cykeln innan gästernan kommer idag. Bilden ovan, rimmar inte så bra...

Presentation


En glad och positiv mamma som lever för min familj och mina vänner. Kommer att skriva om det mesta, roligt som smärtsamt/ledsamt...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards